Başarı ve Teşekkür Belgeleri

21.03.2024

 

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 122. maddesi gereğince görevli oldukları kurumlarda olağanüstü gayret ve çalışmaları ile emsallerine göre başarılı görev yapmak suretiyle;

  1. kamu kaynağında önemli ölçüde tasarruf sağlanmasında,
  2. kamu zararının oluşmasının önlenmesinde ve önlenemez kamu zararlarının önemli ölçüde azaltılmasında,
  3. kamusal fayda ve gelirlerin beklenenin üzerinde artırılmasında veya
  4. sunulan hizmetlerin etkinlik ve kalitesinin yükseltilmesinde

Somut olaylara ve verilere dayalı olarak katkı sağladıkları tespit edilen memurlara, ilçede Kaymakamlar tarafından başarı belgesi verilebilir. Üç defa başarı belgesi alanlara üstün başarı belgesi verilir.

Kaymakamlar tarafından başarı belgesi verilebilir. Üç defa başarı belgesi alanlara üstün başarı belgesi verilir.

  15/04/2011 tarihli ve 27906 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2 Seri No.lu Kamu Personel Genel Tebliğin B/11. maddesinde: 657 sayılı Kanunun değişik 122. maddesinde, memurlara başarı ve üstün başarı belgesi verilmesine ilişkin esaslar düzenlenmiştir. Bu hüküm uyarınca verilecek olan başarı belgesi ve üstün başarı belgelerinin ön yüzünde başlık (Başarı Belgesi, Üstün Başarı Belgesi), kurum logosu, ilgili personele ait bilgiler ve fotoğraf, belge verilmesine esas somut olay ve verilere ilişkin özet bilgi, belgeyi veren makamın imza ve mührü; arka yüzünde verilme gerekçesi, 657 sayılı Kanunun 122. maddesine istinaden verildiğini belirtir ifade, tarih ve sayı bulunması zorunludur.” hükmü gereğince;

Görevli oldukları kurumlarda olağanüstü gayret ve çalışmaları ile emsallerine göre başarılı görev yapan memurlara başarı belgesi ve diğer personele teşekkür belgesi verilerek ödüllendirilmesi istenilenlerle ilgili olarak ilçemiz kurumlarınca anılan mevzuat hükümleri gereğince aşağıda belirtilen hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir.

  1. 657 sayılı Kanunun 122. maddesi gereğince “Başarı Belgesi” anılan kanunun 4/a maddesinde belirtilen memurlara verilecek olup bunun haricindekilere “Teşekkür Belgesi” verilecektir.
  2. Başarı Belgesi veya Teşekkür Belgesi verilmesi istenilen personel için ek-1 de örneği yer alan liste hazırlanarak Kaymakamlık Makamına sözlü olarak teklifte bulunulacaktır. Makamın uygun görmesine müteakip hazırlanan bu liste, kurumlarınca Kaymakamlık Makamının Olur’una sunulacak; alınan olur yazısı, liste ve fotoğraf/dijital fotoğrafları üst yazıyla birlikte Kaymakamlığımıza (İlçe Yazı İşleri Müdürlüğüne) iletilecektir.
  3. Başarı Belgesi verilmesi teklif edilen personelin 657 sayılı Kanunun 122. maddesinde belirtilen kriterlere göre değerlendirmesi yapılacak ve ekte gönderilen örnek listeye gerekçeleri ve personel bilgileri yazılacaktır.
  4. Kurumlarımızın kendileri tarafından ekte örneği yer alan başarı belgesi, üstün başarı ve teşekkür belgesi formatları kullanılarak gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra çıktıları alınıp ta gönderilebilir. Belgelerin hiçbir şekilde kurumsal tasarımı, yazı düzeni, yazı karakteri vs. bozulmayacak şekilde bilgiler eklenecektir. Şablonu bozan tasarımlar kabul edilmeyecektir. Örnek belgelere Kaymakamlığımız www.onikisubat.gov.tr web adresinde yer alan linkten ulaşılabilir.
  5. Fotoğrafı olmayan personel için belge düzenlenmeyecektir. Belgelere konulacak fotoğrafların temiz, net, yüksek kaliteli ve önden çekilmiş olması gereklidir.  Fotoğraf stüdyosu vs. ibareler görülmemelidir. Fotoğraf, belgenin sağ üst köşesine çerçeveli kutu ile belirtilmiş yere sığdırılarak konulacaktır.
  6. Belgenin basılacağı kağıdın kalın olması önerilmektedir. Mühür mürekkebinin akmaması için mümkünse “tuvale kağıt” olan kağıt tipine baskı yaptırılması önerilir. Belgeler renkli olarak bastırılacaktır.

Kurumlarımızın kendileri tarafından hazırlanarak bastırılacak belgeler uygunluk kontrolü için onikisubat.kaymakamligi@gmail.com mail adresine gönderilecek olup gerekli kontroller yapıldıktan sonra Kaymakamlığımıza (İlçe Yazı İşleri Müdürlüğüne) teslim edilecektir.

  1. Belgelerin hazırlık aşamasından sonra Kaymakamlık Makamınca imzalanmasına müteakip belgenin, mühür ve kayıt işlemleri yapılacaktır.
  2. 2 No.lu Genel Tebliğde belirtilen hususlarla ilgili belgede herhangi bir eksiklik tespit edildiğinde (mühür, tarih, sayı, fotoğraf vb.) söz konusu eksikliğin giderilmesi için belgenin Kaymakamlığımıza teslim edilmesi gerekmektedir.
  3. Hazırlanan belgeler üst yazı ekinde ilgili kurumlara gönderilecek olup belgenin aslı personelin kendisine teslim edilerek bir örneği üst yazısı ve tebliğ tutanağıyla beraber özlük dosyasında muhafaza edilecektir.
  4. Personele üçüncü başarı belgesi verilmesi halinde, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 122. maddesinin birinci fıkrası gereğince gecikmeksizin üstün başarı belgesi verilmesi teklif edilir. Kurumlarımız tarafından Personel Özlük Dosyaları incelenerek 3 defa başarı belgesi almaya hak kazanan personelin önceki başarı belgelerinin örneği ile hangi makamdan alındığına dair bilgiler üst yazı ile Kaymakamlığımıza (İlçe Yazı İşleri Müdürlüğüne) bildirilecektir.

Kaymakamlık Makamının takdiriyle kendisine belge verilecek personel çeşitli sebeplerle belgesini almak, işlemleri hızlandırmak için Kaymakamlığımıza bizatihi gelerek işlemlerini takip etmesine kesinlikle müsaade edilmeyecek ve kurumlarca Kaymakamlığımıza personel yönlendirilmeyecektir.

 

 

Örnek Belgeler:

        

Listeler:

        

Fotoğraf Özellikleri:


 
 

İletişim:


Adres
Oruç Reis Mahallesi 52029. Sokak No:16 A Kaymakamlık Hizmet Binası 1. Kat İç Kapı No: 12 Onikişubat/KAHRAMANMARAŞ
Telefon
0 (344) 223 88 99

 

 

 
Oruç Reis Mahallesi 52029. Sokak No:16 A Onikişubat/Kahramanmaraş
Telefon: 0 (344) 223 88 99 Fax: 0 (344) 223 55 74